Această cercetarea permite companiei Dvs. să depisteze şi să-şi concentreze atenţia pe segmentele care au o perspectivă mai mare din punct de vedere al rentabilităţii.
SCOPURILE ŞI OBIECTIVELE SEGMENTĂRII:
– determinareapieței țintă după necesităţile, dorințele, posibilitățile consumatorilor;
– determinarea avantajelor, celor mai importante caracteristici și proprietăți ale produsului;
– satisfacerea necesităţilor publicului țintă;
– determinarea avantajelor şi dezavantajelor companiei în lupta pentru cucerirea pieţei ţintă;
– identificarea nişelor de piaţă mai perspective, care încă nu sunt ocupate de concurenţi;
– determinarea scopurilor pentru efectuarea activităţilor de marketing;
AVANTAJELE SEGMENTĂRII:
– obţinerea propriei cote de piaţă;
– satisfacerea necesităţilor auditoriului ţintă;
– amplificarea cotei de clienţi fideli;
– micşorarea cheltuielilor pentru producerea şi promovarea produselor;
– amplificarea venitului companiei.
CRITERIILE DE SEGMENTARE:
– Caracteristicile consumului produsului, cauzele procurării lui;
– Demografie (sex, vârstă, naţionalitate);
– Statutul social-economic (nivelul venitului, studii, clasa socială, ocupaţie şi funcţia deţinută, situaţia materială);
– Psihografie;
– Diferenţiere regională;
– Modul de viaţă.