Cea mai bună metodă de a primi informaţie flexibilă şi de a iniţia ipoteze în cadrul sarcinilor de marketing, pe care le deţine compania. Scopul cercetării este de a organiza o discuţie deschisă cu un grup de oameni din auditoriul ţintă. Pe parcursul cercetării, participanţii îşi expun părerea privind obiectul cercetării: produs sau serviciu, se creează o atmosferă psihologică specială, în rezultatul căreia fiecare participant înţelege importanţa părerii. Moderatorul cercetării coordonează discuţia în direcţia necesară, iar participanţii, în acest timp, fac schimb de păreri şi discută. În rezultat, este posibilă crearea unei păreri colective, în baza căreia să se ajungă la o concluzie privind atitudinea faţă de produs a auditoriului ţintă. Această metodă este destul de efectivă în termen, buget şi volumul de informaţie obţinută.

SCOPURI, URMĂRITE DE ORGANIZAREA ACESTOR FOCUS GRUPURI:

Formularea unor idei şi ipoteze noi;
Descrierea imaginii brand-ului;
Testarea unui nou produs (însăşi produsul, decorul lui, conceptul de promovare);
Determinarea poziţiei mărcii pe piaţă;
Concretizarea sau completarea datelor, obţinute în rezultatul cercetărilor cantitative.

AVANTAJELE FOCUS GRUPULUI:

Atmosfera psihologică a discuţiei, care permite emotiv şi fără ruşine expunerea părerii, contrazicerea, discutarea;
Astfel de discuţii permit evidenţierea unor noi idei pentru promovarea produsului;
Clientul poate asista şi corecta tema discuţiei pe parcursul efectuării grupului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *