Este un monitoring regular a poziţiilor brand–ului în circumstanţe de concurenţă, care deţine o importanţă deosebită pe tot parcursul ciclului de viaţă a brand–ului.
Scopul strategiei acestui monitoring este aprecierea regulată a capacităţilor de concurenţă a brand–ului într–o sferă care îşi schimbă foarte repede conjunctura, care la rîndul său ajută planificarea / corectarea efectivă a acţiunilor de marketing.
Această cercetare permite primirea informaţiei, care explică detailat motivele unei sau altei situaţii pe piaţă şi dă răspuns la intrebările:
Care părţi puternice ale brand–ului accelerează cumpărarea şi necesită susţinere?
Care părţi vulnerabile ale brand–ului sunt obstacole pentru cumpărare şi necesită îmbunătăţire?
În ce măsură imaginea / percepţia mărcii corespunde în măsură mai mare cu principalul criteriu de alegere a cumpărătorilor, cu ce anume nui corespunde şi ce este nevoie de a întreprinde / schimba pentru ca imaginea / percepţia mărcii să corespundă la maxim cu cerinţele cumpărătorilor?
VALOAREA INFORMAŢIONALĂ A CERCETĂRII
- Evaluarea comparativă a mărcilor clientului şi concurenţii acestora prin metoda 6P:
- Proposition (ofertă): Cunoaşterea mărcii (ce anume cunosc consumatorii, cît este de important), imaginea brand–ului, avantajele (raţionale şi emoţionale),obstacolele de trecere a consumatorilor la marcă;
- Product: percepţia gustului, a calitații, a gamei de produse;
- Price: evaluarea preţurilor şi corespunderea preţului calităţii produselor;
- Place: răspîndirea în vînzare şi vizibilitatea în vitrine;
- Promotion: contactele cu publicitatea companiilor / alte surse de informaţie a mărcii, contacte cu acţiuni promoţionale tactice (reduceri, tombole cu cadouri, ş.a.), rezultatul acestor promoţii / publicităţi;
- Package: aprecierea designului ambalajului, asortimentului, volumului;
- Avantajele şi dezavantajele mărcii clientului în raport cu mărcile concurente;
- Motivele de satisfacere / nesatisfacere consumării mărcilor clientului / mărcilor concurente.
- Factori principali ai alegerii. Pe ce se bazează consumatorul, avînd doleanţe pentru un brand sau alt brand.
- Corespunderea / nepotrivirea imaginii mărcii cu cerinţele consumatorului.
- În ce măsură aspectul mărcii clientului denotă comunicarea campaniei publicitare constituite. Efectul imaginii ca rezultat al campaniei de publicitate.