Este un monitoring regular a poziţiilor brand–ului în circumstanţe de concurenţă, care deţine o importanţă deosebită pe tot parcursul ciclului de viaţă a brand–ului.

Scopul strategiei acestui monitoring este aprecierea regulată a capacităţilor de concurenţă a brand–ului într–o sferă care îşi schimbă foarte repede conjunctura, care la rîndul său ajută planificarea / corectarea efectivă a acţiunilor de marketing.

Această cercetare permite primirea informaţiei, care explică detailat motivele unei sau altei situaţii pe piaţă şi dă răspuns la intrebările:

Care părţi puternice ale brand–ului accelerează cumpărarea şi necesită susţinere?
Care părţi vulnerabile ale brand–ului sunt obstacole pentru cumpărare şi necesită îmbunătăţire?
În ce măsură imaginea / percepţia mărcii corespunde în măsură mai mare cu principalul criteriu de alegere a cumpărătorilor, cu ce anume nui corespunde şi ce este nevoie de a întreprinde / schimba pentru ca imaginea / percepţia mărcii să corespundă la maxim cu cerinţele cumpărătorilor?

VALOAREA INFORMAŢIONALĂ A CERCETĂRII

  1. Evaluarea comparativă a mărcilor clientului şi concurenţii acestora prin metoda 6P:
    • Proposition (ofertă): Cunoaşterea mărcii (ce anume cunosc consumatorii, cît este de important), imaginea brand–ului, avantajele (raţionale şi emoţionale),obstacolele de trecere a consumatorilor la marcă;
    • Product: percepţia gustului, a calitații, a gamei de produse;
    • Price: evaluarea preţurilor şi corespunderea preţului calităţii produselor;
    • Place: răspîndirea în vînzare şi vizibilitatea în vitrine;
    • Promotion: contactele cu publicitatea companiilor / alte surse de informaţie a mărcii, contacte cu acţiuni promoţionale tactice (reduceri, tombole cu cadouri, ş.a.), rezultatul acestor promoţii / publicităţi;
    • Package: aprecierea designului ambalajului, asortimentului, volumului;
  2. Avantajele şi dezavantajele mărcii clientului în raport cu mărcile concurente;
  3. Motivele de satisfacere / nesatisfacere consumării mărcilor clientului / mărcilor concurente.
  4. Factori principali ai alegerii. Pe ce se bazează consumatorul, avînd doleanţe pentru un brand sau alt brand.
  5. Corespunderea / nepotrivirea imaginii mărcii cu cerinţele consumatorului.
  6. În ce măsură aspectul mărcii clientului denotă comunicarea campaniei publicitare constituite. Efectul imaginii ca rezultat al campaniei de publicitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *